måndag 2 juni 2008

Återigen grävning

Jag hade beställt 14 ton makadam, 8-16, för leverans på fredagen, men det missades av chauffören... ingen skada skedd då jag hade som vanligt mera grävarbete att utföra, denna gång justering för dränering och sula. Han var pinsamt ledsen för detta och nu på torsdag den 5:e juni, gör vi ett nytt försök, men denna gång ska jag ringa innan.... Är nu 'nästan klar', måste 'bara' kolla fallet och flytta det befintliga köksavloppet. Fick vid utsättningen nytta av min självnivellerande krysslaser som jag så lyckosamt fick i julklapp. Funkar perfekt, när det är lite mörkt, inte alls i solsken, men jag har ju fria arbetstider och kan jobba när jag vill.


Är nu läge att beställa stomvirke till carport/förråd(kontor) samt cement, armerering och LECAblock för den nya grundmuren. Anledningen till att vi kallar det förråd beror på att mina kontorsutrymmen har en tendens att utveckla sig i den riktningen. Vi får väl se hur det blir denna gång.

Birgitta blev inspirerad och började spetta upp stenar och göra snyggt längs infarten. Där har vi anlagt ytterligare en liten mur. Hon är riktigt duktig spätta och är lagom tålmodig som kommer väl till pass. Dessvärre har vi några envisa myrstackar i vägen som vi ska försöka flytta på till hösten (dvs ta upp några stubbar till).


Stor- och smågatsten har tagits upp och lagts i en prydlig hög på vedbacken, för lite fritidsnöje längre fram då den ska läggas tillbaka på nytt. Nästa år troligtvis. Ekstocken ligger på tork.


Briggen Gerda seglar ut och in dagligen under helgerna och det är en mäktig syn varje gång hon passerar. Svårt att låta kameran vara. Väldigt lågt vattenstånd och kolla svanarna!

Inga kommentarer: