torsdag 10 december 2009

Besök av den yngre generationen

I helgen hade vi besök av Erik, Jenny och Svante. Jonas skulle också varit med, men han fick åka akut (2 timmars varsel innan flyget gick) till Tyskland på jobbuppdrag. På vägen upp hämtade jag ut 60m Roth Multipex rör-rör (15mm) samt fördelare, kopplingar och en hel del avloppsrörsdelar som jag köpt på Internet på DHL-depån. För den intresserade läsaren kan jag berätta att 3m PP-rör får plats inuti kupén på en WV Passat. Har ej testat Bora, tror inte det går. Trots utbredd magsjuka och trist gråväder hade vi det trevligt, dock inte alltid alla tillsammans samtidigt. Jag passade på att få hjälp med att riva en vägg och lite målning av Erik. Själv håller jag mig i bakgrunden som vanligt och lurade på VA-installationen.


Svante inspekterade det nya fräsbordet, modell enkel, som jag införskaffat till handöverfräsen. Han tyckte det var OK, men kanske det behöver trimmas lite. Fräsen har inte monterats än, blir till helgen.

Inga kommentarer: