onsdag 14 april 2010

(Spackling, slipning)**3

Ensam på Granntomta i helgen kan jag ohämmat ägna mig åt spackla och slipa innertaken i entre, duschrum och badrum. Men först satte jag  pappersremsa i skarvarna. Amatör som man är så använde jag vävlim men nästa gång sätter jag dom i spacklet direkt. Beckers våtrumsspackel används i våtutrymmen. Det är ett drygt jobb att jobba med händerna över huvudet på stegar och pallar och man blir inte nöjd så lätt. Många omgångar blir det.  Tur att det finns kaffe. Nåväl, taket i duschrummet, samt de väggar som inte ska ha kakel, målades med våtrumsfärg en gång innan jag återvände till Uppsala. Tak gör sig inte bra på bild, det som hänger ner är delar av LED-spottarna. Det blir bättre sen.


Kanonfint väder på söndagen, annars mest grått och lite regn.
Våren är äntligen på väg men mycket snö och is kvar. Dock ser man att den börjar försvinna vid farleden.


17:e april åker jag till El Rompido i Spanien och spelar golf en vecka. Det ska bli kul som omväxling.

1 kommentar:

´n Björn från Jämtland sa...

Att resa, eller inte resa - det beror på Island, dvs om islänningarna till sist lyckas med att vrida av kranen till Eyjafjallajökull.

Eller ... som engelsmännen med emfas uttrycker problemet:

"We want cash - not ash"