tisdag 6 december 2011

Finlir

Det har varit några helger med reducerad tid som ägnats åt lite finlir, dels med panelen på övervåningen och dels förberedning av inkoppling av frånluftsvärmepumpen. Jag skaffade ett speciellt yttervägsgaller för avluften som var fyrkantigt. Dvs ett större hål i väggen:

 Panelen på övervåningen är nu klar:

förutom hörnet vid stora fönstren:

och det kommande schaktet:

Jag satte klart takpanelen:

medan Birgitta målad fönstersmygar:


En ljuddämpare på frånluften kunde jag montera efter kämpat upp hålet i väggen i en något obekväm arbetsställning. Hade det varit gips enbart så hade det varit enkelt, men jag har ju 12mm plywood + gips i väggarna. Anslöt även golvärmeslangar till fördelaren.

Jag gjorde ett storkap med inköp av Lundbergs räckessystem Ekerö på K-Rauta. Det lönar sig verkligen att ägna lite tid på att begära in offerter från olika leverantörer, i mitt fall blev det en timpenning på c:a  2500kr, skattefritt !

Ute är det fortfarande grönt och hagtornen lyser:



Inga kommentarer: