lördag 12 mars 2011

Uteaktivteter

I helgen så åkte vi skidor i Kungsberget. Fint väder och mycket bra förhållanden. Senast jag var i Kungsberget var i slutet på 60-talet och anläggningen har verkligen utvecklats. Backarna var längre och inte så branta som jag kom ihåg, men det kanske beror på att jag åker långsammare nu än förr. Ett lårbensbrott räcker. Birgitta, Erik och Jonas på bilden, själv är jag en skugga enbart.

Svante fick hålla sig på  hemmaplan och fick åka pulka i en lagom backe nerför terasssen. Det var mest roligt att åka uppför.

Det blev inte så mycket jobbat på huset denna helg, men hann måla en gång i trapphuset. Det börjar dra ihop sig till att montera plan- och sättsteg.


Svante och jag provsatt den nyinköpta limträpelaren 115*115 som ska ersätta reglarna i bilden ovan. Den kommer nog hålla!

Efter att den yngre generationen lämnat oss på söndagen jobbade jag häcken av mig på måndagen. Ett drygt jobb, men skönt att äntligen fått det gjort. Jag hade räknat med skare men istället fick man pulsa omkring i 50cm snö - svettigt. Denna gång har vi tagit ner den lite extra mycket för att se hur det blir till sommaren.

Inga kommentarer: