tisdag 14 juni 2011

Entrétrappen tar form

Det växer så det knakar på tomten och stenpartiet har verkligen vuxit till sig under Birgittas överseende.



Fint väder medför att det är bra att olja trallen, vilket inte hanns med förra året. Birgitta gnodde på i solen ...

medan jag mest funderade på hur man bygger en harmonisk och representativ entrétrapp på ett snabbt, ekonomiskt och effektivt sätt:

Vädret blev med tiden sämre, som vår väderpinne visade

och då hade jag kommit så här långt med entrétrappen:


Jag har i alla fall lärt mig det går inte fortare att bygga om man gör fel, t.ex sågar av en regel exakt 100mm för kort och det var sista biten man hade... Utbudet av 45*170 på Byggmax en 15.45 en söndag är inte det bästa - men jag lyckades i alla fall pruta ner så jag blev nöjd ändå. Fortsättning följer när det blir vackert väder igen.

Inga kommentarer: