torsdag 4 september 2008

Dubbelfasspont mm

Har idag beställt 190m2 120mm dubbelfasspont (lilla fasen, 8mm bred) av Haglunds. Förhoppningsvis kan dom köra ut det till Granntomta på nästa fredag (12 september) så kan vi börja grundmåla panelen. Det blir en del logistikproblem men med hjälp av tältet som vi kommer att måla i och kontoret, som får bli lagrings och torkningsplats, så ska det nog gå bra. Det är ju bara drygt 1.5 km panel som ska målas 2 gånger innan den sätts upp..... Grundmålas med oljebaserad grundfärg och en gång med täckfärg. Färgen blir ljust grå Caparol Akrylat ( S2000).

Unilogtältet sätter vi upp i helgen på 'kökssidan'. Dessvärre har vi ett jordgetingbo där det ska stå, men jag trampade till alla ingångar sist vi var där och nu har jag laddat upp med en 'Mosquito killer' för 24 kr samt radar. Vi får se vem som avgår med segern.

Annars har det var mest (vanligt) jobb och nöjen sen förra veckan. I helgen var vi traditionsenligt nere på Tällholmen i Bråviken med golfkamraterna och åt kräftor. Vi började dagen med en runda på Jönåkers GK. Var inte i närheten av ens medioker golf, kanske mest beroende på att det var min 5:e runda i år och jag pallade inte för den mentala pressen . Trevligt och fint väder var det i alla fall. Greenerna var små och ondulerade och inte särskilt ärliga för oss tappra golfare. Rättvisa dock eftersom det var lika för oss alla. Konstaterade efteråt att jag inte var 'in the slot' någongång under rundan, nu har jag läst bruksanvisningen som kom med klubborna, så nästa gång Anders ..... (Jag ringer)

Vi hann med bastu och bad i havet och någon öl innan käftorna och jättegoda pajer. Tack Barbro och Anders och övriga golfgänget - kram på er !
Av hänsyn till barn och närstående visas bara en bild på undertecknad.


Dan efter fick jag provsitta Anders' ATV, visst blir man lycklig och det går säkert att motivera ett inköp kanske, senare.


I fredags (29 aug) kom 14 ton makadam som ska användas till återfyllning. Ligger just nu framför garaget och spärrar utfarten för Jonas bil. Först ska dock muren isoleras med 50mm cellplast och reglas upp för en sockelskiva (troligtvis Steni). Detta gör jag i helgen.

Inga kommentarer: