torsdag 21 juli 2011

Nu har det vänt.

Jag har under en tid upplevt att jag haft sådan oflyt, t.ex att jag kapar reglar exakt 100mm för kort eller... Det har liksom blivit fel åt fel håll hela tiden. Men nu har det nog vänt, för när jag skulle sätta dit den sista panelbrädan, som ansluter till poolrumsväggen, krävdes det enbart att jag sågade bort spånten och den passade precis. Man blir väldigt nöjd, inga avancerade anpassningar utan enbart en liten sträng med utefog och det är perfekt.


Panelen på baksidan av storstugan satte jag upp medan Birgitta vandrade i Dolomiterna med sitt tjejgäng. Hon är jättenöjd med resan:

Paneljobbet gick bra. Nytt fönster ska köpas in till nästa år då jag gör en ytterligare en beställning på två nya fönster och en fönsterdörr till poolrummet.

 
Annars har brutit sten och jag städat bort någon stubbe på tomten:


och vi har köpt in en kyl/frys kombination till ett bra pris på Elgiganten. (9990 kr för detta Elektrolux par)


På Lillstugan, som ska målas om, har jag bytt en del panel. Hittade ett gammalt
getingbo i väggen:


Fint nere vid havet som vanligt:

Inga kommentarer: