tisdag 20 september 2011

Ytpapp på lillstugan och tvättstugejobb

Ensam ett par dagar i helgen eftersom Birgitta är på svamputflykt i Kloten med sitt tjejgäng. Så jag tar mig äntligen an och lägger ytpapp på lillstugan. Det känns som det är sista chansen eftersom vädret är både varmt och soligt. Först list för vindskiveplåt och sedan Trebolit 141 Glaciär från Byggmax.


Takpappen går väldigt bra att hantera ensam, men det går ju både fortare och roligare om man är två..... Det tog två dagar för mig att lägga 65kvm. En liten kreativ lösning blev det för dom fyra första våderna eftersom det saknades c:a 20 cm för att jag skulle kunna vika om över kanten. Nu fick jag komplettera med underlagspapp och försegla skarven med asfaltklister istället. Nåväl, det kommer att bli tillräckligt bra i alla fall. Dessvärre så hade jag räknat fel (snålt) och det fattas 2 kvm, blir att komplettera på fredag. Det var kanske tur för då han jag både klippa och trimma gräsmattan innan regnet kom. Klistrade ordentligt sista våden mot fotplåten:
 Sexig(?) takbild:

Ska bli skönt när taket är lagt, då kan jag förhoppnings bocka av detta moment och inte behöva fundera på det resten av mitt liv.

På söndagseftermiddagen återkommer Birgitta med mycket svamp. Mest gula kantareller och en drös trattisar.Det blir återigen en läcker middag med svamp och älgbiffar:

Fina blommor (jordärtskockor):

På måndagen spöregnar det och vi fortsätter med tvättstugan.

Hörnskåpet med utdragbara hyllor är nog den mest avancerade konstruktion somIKEA gjort hittills. Riktig ingenjörskonst och fungerar väldigt bra. Men lite klurigt var det.



Så här ser tvättstugan ut nu. Lite rörpul och armaturer saknas. I bakgrunden 3 meter höga jordärtskocksplantor.....
Under bänken ska en torktumlare och en tvättmaskin placeras vad det lider (där pallen står):

Städskåp mm:

Inga kommentarer: