tisdag 20 maj 2008

Mutor och uppmuntran för en karl och andra

Det underlättar med en muta eller lite uppmuntran när man tycker det är för slitigt. För några veckor sedan då grävandet under huset kändes lite tröstlöst, behövde jag lite tröst. Vad finns då bättre än en Bosch GST 135 CE, som jag sneglat på en tid.?. Den lär inte sättas i drift närmaste veckorna,men den kommer att få göra rätt för sig åren fram över, men bara ha den nära sängen gör att jag sover lugnare.

Idag handlade jag lite prylar till bra pris. En Villa Separett 9000, ersätter vår gamla PACTO som håller på att packa ihop. En Kärcher BPP 3000 /42 pumpautomat med 18 l tank som ska ersätta den gamla slöa jetpumpen som vi har idag. Vi kommer ju få kommunalt VA om några år, men vi vill ju ha det bekvämt fram till dess, och jag vet flera närstående som kommer att uppskatta denna uppgradering. Passade även på att köpa PAX tillluftssystem, 3 st 80mm och 3st 100mm, som behövs för tillbyggnaden snart eftersom den kommer att bli väldigt tät och vi kommer ha en frånluftsvärmepump och inneluftventilerad varmgrund.

En Bosch Mult PMF 180 E slank också med eftersom jag fick så bra pris på övriga grejor, känns klockren som 'bra att ha' verktyg när det beger sig med inredningsarbete. Hört mycket gott om denna, även om det ryktas om att det ska komma en blå variant senare, så slog jag till nu - det var ju extra-pris !

Inga kommentarer: